خیرات نان محلی ابتکاری خلاقانه از کانون فاطمه ها با رویکرد کارآفرینی زنان روستا 

خیرات نان محلی ابتکاری خلاقانه از کانون فاطمه ها با رویکرد کارآفرینی زنان روستا 

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰
فرزاد میرشکاری گفت: یکی از ابتکارات خلاقانه کانون فرهنگی هنری فاطمه ها، طرح خیرات نان محلی در روستای دهکهان با رویکرد کارآفرینی است.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از ابتکارات خلاقانه کانون فرهنگی هنری فاطمه ها، طرح خیرات نان محلی در روستای دهکهان با رویکرد کارآفرینی است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج افزود: در راستای اجرای این طرح خیرین بنیاد نیکوکاری رایحه، شب های جمعه برای خیرات اموات خود نان محلی به زنان کارآفرین دهکهان سفارش می دهند تا قرص های نان محلی پس از پخت، بین نیازمندان منطقه توزیع شوند.


وی با بیان این مطلب که طرح خیرات نان محلی از ابتدای سال جاری در حال اجرا است، ابراز کرد: تعداد ۱۴ نفر از زنان روستا هر هفته ۳۰۰ قرص نان محلی (کرسوکی) که قیمت هر قرص آن ۵ هزار تومان است را پخت می کنند.


میرشکاری با اشاره به این که خانواده های نیازمند توسط اعضای کانون فاطمه ها شناسایی شده اند، بیان کرد: اکنون بیش از ۵۰ خانواده نیازمند دهکهان و روستاهای همجوار تحت پوشش این طرح خیرخواهانه هستند و هر هفته نان با کیفیت به طور رایگان به دست آنها می رسد.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج ادامه داد: این طرح از یک سو نیاز نیازمندان را برطرف می کند و از سوی دیگر موجب رونق تولید و فروش نان محلی در روستا شده و زنان نانوا نیز از طریق دریافت سفارش پخت نان در روزهای جمعه به درآمد ثابتی رسیده اند.


وی اظهار کرد: از آنجایی که در راستای طرح خیرات نان محلی، قرص های نان به دست نیازمندان واقعی می رسند بنابراین رضایتمندی خیرین را نیز به دنبال دارد.


میرشکاری یادآور شد: طرح کارآفرینی زنان روستای دهکهان از طریق احیای نان محلی از ۳ سال قبل توسط کانون فرهنگی هنری فاطمه ها و با حمایت بنیاد نیکوکاری رایحه تهران آغازه شده و روز به روز به نتایج بسیار درخشانی می رسد.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج اضافه کرد: در ابتدای شروع طرح کارآفرینی با حمایت خیرین این بنیاد تعدادی تنور و کیسه آرد برای ۵ نفر از زنان سرپرست خانواده در دهکهان خریداری شد و با گذشت زمان رفته رفته کار توسعه پیدا کرد و اکنون تعداد زنان کارآفرین نانوا به ۱۴ نفر رسیده است.


وی عنوان کرد: یکی از دلایل روی آوردن زنان روستا به شرکت در طرح کارآفرینی پخت نان محلی، حمایت های مالی بنیاد نیکوکاری رایحه در مقاطع مختلف از جمله دوران شیوع کرونا و عید نوروز بود.


میرشکاری بیان کرد: از آنجایی که عمده مشتریان آنها در شهر کهنوج بودند، کرونا موجب شد تا مشتریان آنها کاهش یافته و درآمد زنان نانوا به حداقل برسد بنابراین حمایت های این بنیاد موجب شد تا آنها به شرکت در طرح کارآفرینی روی آوردند.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان کهنوج ابراز کرد: نان محلی (کرسوکی)، نان سنتی و بومی منطقه دهکهان است که از قدیم بر سر سفره های مردم روستا بوده و هر قرص از این نان خوشمزه و زغالی در هر وعده حداقل ۴ نفر را سیر می کند.

وی در خاتمه عنوان کرد: با همکاری بنیاد نیکوکاری رایحه در تلاش هستیم تا با جذب حامیان بیشتر، تعداد بیشتری از زنان نانوا را تحت پوشش طرح کارآفرینی قرار دهیم.

پایان پیام/ 586